Om Os

Vores Neophos® og Finish®-produkter anbefales af flere opvaskemaskineproducenter end noget andet opvaskemærke.

Vinatge Finish Product image

Vores historie

Neophos er en del af Finish-brandet som er førende på globalt plan og har en lang historik som foregangsvirksomhed.

Finish blev etableret af det amerikanske selskab Economics Laboratory i 1953 og opkøbt, da J.A. Benckiser erhvervede Consumer Products-divsionen af Eco-lab Inc i 1987.

I starten af 1950’erne udgjorde den stigende anvendelse af formstøbt service en række problemer. Kaffepletter og "pletter" som følge af langsom tørring var udbredte problemer, som udgjorde et potentiale for det rigtige produkt. Eco-Lab analyserede resultater fra forskning i mejeriindustriens behov og lancerede to produkter, som skulle blive afgørende faktorer på markedet for opvask i private hjem: Electrasol, og et nyt stærkt produkt – Finish.

Neophos og Finish er tilsammen verdens største mærker inden for maskinopvaskeprodukter.

Vi har også en lang historik som foregangsvirksomhed – vi var de første til at lancere et biologisk pulver i 1969 og de første med 2-lagstabletter i 1995, lanceringen af den nu berømte røde Powerball i 1999 og den første trekammerformede kapsel i det 21. århundrede.

Mærket sælges nu i mere end 40 lande verden over.

De største markeder omfatter USA, Canada, Storbritannien, Italien og Tyskland med en voksende tilstedeværelse i vækstlande som Mellemøsten, Sydafrika og Japan.